Skip to content

גיבוש וכיף למשפחות וחברים

  • by

[huge_it_slider id="3"]

 

 

תחום ה Out Door Training) ODT) משמעו פעילויות המתבצעות "מחוץ לחדר" והוא כולל מגוון רחב מאד של פעילויות דינמיות החל ממשחקי חברה שונים הנעזרים בשטח ובעזרים שונים, דרך משחקי צופיות הכוללים חבלים וסנדות ועד לפעילויות גובה אתגריות. תחום ה-ODT מתפתח כיום במהירות ומעבר להיותו כיפי ומהנה הוא נחשב לכלי חינוכי מוצלח לעבודה על תכנים ספציפיים שהבולטים שבהם הם שיתוף פעולה, מנהיגות, אמון, יצירתיות, תקשורת א-מילולית ועוד.

"בטבע שלך" משקיעים מאמצים רבים בפיתוח תרגילי גיבוש ODT יחודיים. בנוסף לתחנות המוכרות כגון רשת עכביש, סנדלי עץ, גשר חבלים, שבלול, תחרות הA, והשטיח המעופף פיתחנו עוד עשרות מתקנים יחודיים שלא תפגשו בחברות אחרות ומתאימים לעיבוד מעמיק של קבוצה בדרך מהנה וכיפית. בין התחנות היחודיות לנו תמצאו את תחנת המבוך, שדה המוקשים, הרצפה זזה, נודניק, כדורים וחבלים ועוד פעילויות ODT רבות. בסך הכל כיום אנו מציעים מעל לחמישים הפעלות ODT שונות.

לצורך המשחקים אנו מחזיקים עזרים שונים: חבלים, סנדות, חביות ומתקנים מיוחדים שבנינו למשימות ODT ספציפיות. ברמות הבסיסיות משתמשים במשחקים עצמם כדי להנות ולגבש קבוצה, אך המיומנות הקשה היא לקחת את המשחקים ולעבד עם הקבוצה את התהליכים שקרו תוך כדי המשחק כדי להבין את הדינמיקה הקבוצתית ולהסיק מסקנות לגבי תהליכים הדורשים התערבות בקבוצה.

מדריך ODT מיומן מזהה דפוסי התנהגות שבאים לידי ביטוי במהלך ביצוע המשימה ויכול לעבד עם המשתתפים את מה שקרה או להשפיע על הדינמיקה הקבוצתית בעזרת מניפולציות כגון רמזים לשחקנים מסוימים או כיסוי העיניים לאחרים.

טכניקה נוספת שבה עושים שימוש היא שימוש בצופה מהקבוצה שמונחה מראש לשים לב לתהליכים מסוימים ולביטויים שנשמעים במהלך הניסיון להצליח במשימה.

התחרותיות והאתגר שיוצר המדריך במשימות ODT מציפים לחצים ותגובות שקשה לראות אותם בשיגרה. כך, נוכל לפגוש צורות מנהיגות שונות או דמויות דומיננטיות שמשפיעות על קבלת ההחלטות. השליטה של המדריך על הפיתרון והחוקים מאפשרת לו התערבויות שמשפיעות על המנהיגים. לדוגמא, המדריך יכול לתת ידע קריטי בידי דמות חלשה בקבוצה וכך לעזור לה לחזק את מעמדה.

ניתן לשדרג את פעילות הODT בשילוב אטרקציות שונות כגון גשרי חבלים, אומגה או קיר טיפוס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *